Marketing kierowany do dzieci

Marketing kierowany do dzieci

Marketing kierowany do dzieciDziałania marketingu są bardzo szerokie. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele jest jego elementów w naszej codzienności. Telewizja, prasa, radio, Internet. Marketing przybiera różne formy by trafić do największej ilości ludzi, bez względu na zawód czy wiek. No właśnie – doskonale wiemy, że trafiają do nas różnego rodzaju reklamy, ale co z dziećmi? Nasze pociechy stanowią bowiem grupę najbardziej wdzięcznych odbiorców.

Dlaczego? One nie będą martwić się, że coś jest drogie albo tym bardziej niepotrzebne. Podoba się im, więc chcą to mieć, a wtedy każde dziecko stara się namówić rodziców do spełnienia tej prośby. Nic dziwnego, że marketing skierowany jest nie tylko do dorosłych.

Gadżety dla dzieci

Do dzieci nie wysyła się gazetek reklamowych, czy wiadomości e-mailowych, to oczywiste. Wiadomo, że niczego nie kupią, a te mniejsze nawet nie przeczytają ulotki. Jak więc trafić do najmłodszych i sprawić, że zapragną mieć konkretny produkt? Najbardziej popularne są gadżety reklamowe dla dzieci – przykłady tutaj. To niewielkie, zwykle tanie przedmioty, które rozdaje się im za darmo. Dostają przedsmak tego, co mogłyby mieć, przez co zaczynają pragnąć otrzymać kolejne rzeczy, a to wiąże się z proszeniem rodziców o wybranie się do sklepu. Dokładnie tak to działa, dzieci potrafią bardzo skutecznie przekonywać rodziców, często nawet płaczem i krzykiem. Zadziwiająco często kończy się to właśnie zakupami. Dotarcie do dzieci może więc znacznie zwiększyć sprzedaż – nic dziwnego, że firmy nie skąpią na gadżetach dla najmłodszych.

Rozdawanie upominków reklamowych można łatwo sobie wyobrazić na przykładzie słodyczy – do nich najłatwiej przekonać dzieci. Dostają darmową próbkę, dzięki której dowiadują się, że dana rzecz jest bardzo smaczna, wtedy jest ogromna szansa, że przy następnej okazji upomną się o smakołyk. A sprzedaż rośnie.

Pomysł to może być produkt

Ile produktów, tyle pomysłów. Słodycze, zabawki, ubrania, wszystkie te rzeczy wymagają odpowiedniej reklamy. Rodziców przekona promocja, czy gazetka, a pociechy zainteresują się dzięki poznaniu z czym mają do czynienia. Taki marketing wymaga większego wkładu pieniężnego, jednak to z pewnością szybko się zwróci. Próbki dla dzieci same w sobie są ciekawe, a jednocześnie zachęcają do dalszych zakupów.

Related Post