Zakup kwiatów przez Internet

Zalety i wady pozycjonowania

Exchange of data between mobile devicesZacznijmy od wad – pozycjonowanie ma ją tylko jedną, jest nią możliwość utraty osiągniętej pozycji. Dochodzi do tego jednak głównie wskutek zaniechania jakichkolwiek działań pozycjonerskich, marketingowych i merytorycznej rozbudowy serwisu przy jednoczesnej aktywności konkurencji.

Zmiany algorytmów wyszukiwarek nie są tak groźne – utracone w ich wyniku pozycje można odzyskać korzystając z pomocy doświadczonych, profesjonalnych pozycjonerów (np. agencja seo SEMTEC).

Poza tą jedną wadą pozycjonowanie w wyszukiwarkach ma same zalety – pozwala uzyskać szereg korzyści niezwykle istotnych dla właścicieli większości (a nawet wszystkich) stron internetowych.

Korzyści płynące z pozycjonowania
Skuteczne pozycjonowanie, wraz z którym przeprowadzana jest optymalizacja stron, pozwala w naturalny sposób dotrzeć do większości użytkowników internetu – nawet 97% z nich korzysta z wyszukiwarki Google.
Ponieważ internauci skupiają się z reguły na czołówce wyników wyszukiwania pozycjonowanie pozwala na zwiększenie popularności strony tzn. liczby odwiedzin a to z kolei, o ile strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem contentu (treści , zawartości) prowadzi bezpośrednio do wzrostu zysków ze sprzedaży lub reklam.
Optymalizację i pozycjonowanie powinien poprzedzać audyt strony i wyraźne wskazanie grupy docelowej, dzięki temu pozycjonowanie umożliwi dotarcie do ściśle określonego kręgu odbiorców – takich, na których właścicielowi strony zależy najbardziej.
Do tego wszystkiego dochodzi nieograniczony zasięg i niski koszt tej formy reklamy, bo podobnie jak sam Internet pozycjonowanie, nie ma granic i nie generuje tak wysokich kosztów, jak inne działania marketingowe.