Jak wybrać odpowiedniego operatora płatności dla sklepu internetowego?

Kupowanie przez internet, bez wychodzenia z domu, stało się bardzo popularnym sposobem zamawiania produktów wszelkiego rodzaju. W 2020 roku 73 proc. Polaków zrobiło zakupy w internecie choć jeden raz. Dlatego powstają coraz to nowe sklepy internetowe, które stają przed wyborem odpowiedniego systemu płatności oferowanego klientom. Jaki wybrać?

Dostępne rodzaje płatności online

Klienci są różni i mogą wykazywać różne preferencje w zakresie wyboru płatności w sklepie internetowym. Najpopularniejszą metodą regulowania należności w sieci są przelewy i przekazy bankowe, ale coraz częściej też wybierane są płatności mobilne, przez telefon BLIK czy SMS oraz płatności kartami płatniczymi Visa i MasterCard.

Do tego dochodzi jeszcze wybór operatora płatności internetowych. Płatności w sklepie internetowym zapewniają firmy: Blue Media, PayU, tpay, HotPay, dotpay i inne. Z punktu widzenia właściciela sklepu online trzeba wziąć pod uwagę nie tylko oczekiwania klientów, ale i koszty związane z korzystaniem z danego systemu.

Jaki system płatności wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Każdy operator systemu płatności dostosowanego do wymogów sklepu internetowego pobiera pewną prowizję za każdą płatność. Im obrót sklepu jest większy, tym operator bardziej może obniżyć prowizję. W PayU (https://poland.payu.com/) zaczynają się one od 1,25 proc. kwoty płatności, podczas gdy np. w Blue Media od 1,3 proc, w HotPay od 1,45 proc., w tpay od 1,59 proc. a w dotpay od 1,9 proc.

W kwestii kosztów trzeba też wiedzieć, jaką kwotę za aktywacji systemu płatności online naliczy operator – w PayU to 9 zł w promocji, w BlueMedia 19 zł, a w tpay 10 zł.

Właściciel sklepu online powinien też mieć świadomość, jakie metody płatności chce zaoferować klientom. Szeroki zakres płatności – BLIK-iem, kartą płatniczą, na raty czy w ramach szybkich przelewów oferuje PayU. Należy także sprawdzić, czy dane płatności internetowe są zintegrowane z typem sklepu, jaki prowadzi dana osoba, bo to wcale nie jest takie pewne. Im większe zapewni klientom możliwości, tym lepiej.