Jakie korzyści niesie inwestycja w marketing interaktywny

marketing interaktywnyMarketing interaktywny jest coraz częściej wykorzystywany do promocji swojej działalności już nie tylko przez duże przedsiębiorstwa, których obroty wynoszą po kilkadziesiąt milionów złotych, ale również przez mniejsze firmy, które  w ten sposób mogą się najlepiej wypromować na rynku zbytu i dzięki temu pozyskać nowych klientów.

Jednak zadajmy sobie pytanie czym jest marketing interaktywny i jak w zasadzie ma on zainteresować potencjalnych klientów naszą marką.

Marketing w sieci wbrew pozorom nie opiera się tylko i wyłącznie na zwykłych reklamach, które wyświetlane są na przeróżnych portalach odwiedzanych przez setki tysięcy ludzi dziennie lub na mniejszych stronach internetowych wzbudzających zainteresowanie głównie wśród lokalnej społeczności. Bardzo ważne są również działania z zakresu seo, czyli tak zwanej ukrytej reklamie, o której nikt nie będzie miał pojęcia, jeżeli nie pozna zasad jej działania. Polega to przede wszystkim na promowaniu stron w wyszukiwarkach internetowych. Darmowa promocja w wyszukiwarkach jest niemal niemożliwa i trzeba ponieść spore nakłady, aby zdobyć jakąkolwiek pozycję na najpopularniejszych z nich. W Google, które jest największą wyszukiwarką ulokować nową firmę jest niezwykle ciężko i wymaga to bardzo dużych nakładów finansowych, jednak w większości przypadków przynosi to oczekiwany rezultat, czyli większość klientów na stronie. Zyski z marketingu interaktywnego bez wątpienia są spore, świadczy o tym liczba firm, które decydują się na taką formę rozpowszechniania swojej działalności.

Głównie taki sposób wybierają firmy proponujące swoje usługi studentom, gdyż jest to grupa społeczna, która z Internetu korzysta każdego dnia, a telewizji i radia słucha bardzo rzadko. Jest to więc najlepszy sposób, aby do nich dotrzeć. Dobrze ulokowana strona może sprawić, że spółka stanie się naprawdę popularna i jeżeli będzie utrzymywać swój poziom to z pewnością zyska nowych klientów. Płatne reklamy internetowe to obecnie najskuteczniejsza forma reklamy i nic dziwnego, że każda firma próbuje za ich pośrednictwem zabłysnąć oraz rozreklamować swoją działalność. Myślę, iż w najbliższych latach marketing internetowy szybko się rozwinie i w dużej mierze wyprze reklamę telewizyjną oraz radiową, która traci na swoim znaczeniu z każdym kolejnym rokiem.